יום ב', יב’ בתמוז תשע”ח
דף הבית כיתות גלריה חדר מורים יצירת קשר

ייחודיות בית הספר - מהעצמה אישית למנהיגות חברתית בוגר המודע לחוזקותיו, הפועל למימוש עצמי ויוצר השפעה בסביבה בה הוא חי. ערכי הליבה – בחירה, אחריות, סובלנות, מעורבות חברתית. בשביל הדע"ה – העצמה אישית, דרך ארץ, ערכים, הנהגה חברתית. בית הספר "מישור הנוף" חרט על דגלו את נושא העצמת ייחודו האישי של כל תלמיד, בהשראת תאוריית "ריבוי האינטליגנציות" של גרדנר. תלמידי בית הספר נהנים מתכנית לימודים מגוונת הנותנת מענה ליכולות ולצרכים האישיים שלהם ברמה הלימודית, ברמה הרגשית ופיתוח כישורים מנהיגותיים. תכנית הלימודים מאפשרת טיפוח בוגר בעל כישורים חברתיים ערכיים המעורב במתרחש בקהילה, הפועל לשמירה על איכות הסביבה ולנתינה לזולת. ציר מארגן – יצירת מרחב בו הילד מעצים עצמו מהמקום של החוזקות שלו. העצמה ממקום של הקשבה לא ביקורתית כלפי עצמי וממקום של עשייה והובלת שינוי. ההבנה שכל אחד יכול – מימוש עצמי. מאגד שלושה היבטים הקשורים זה בזה ומניעים זה את זה כגלגלי שיניים : העצמת חוזקות – מודעות עצמית – מנהיגות חברתית רציונל - לחנך ולגדל דור שאכפת לו, דור שיש לו מודעות לסביבה ורוצה להוביל שינוי חברתי. ההבנה שלכל אחד יש חוזקות וכוחות ודרך החוזקות שלי ניתן להוביל ולעשות שינוי משמעותי. לטיפוח החוסן הרגשי - תחושת מסוגלות בהתמודדות מול אתגרי העתיד, אמונה ביכולת להוביל ולהשפיע, מודעות עצמית, מיומנות בקבלת החלטות, היכולת לבחור, סובלנות לאחר, אחריות ואכפתיות חברתית. במהלך השנה התלמידים ילמדו ויתנסו בנושאים אלו, ייקחו חלק בהנהגות וימלאו תפקידים שונים. מסלולים ייחודיים: העצמה אישית בתחום אמנויות הבמה (מחול, דרמה, מוסיקה, תנועה) – כיתות ב, ג, ד, ה, ו. העצמה אישית בתחומי המדעים (מתמטיקה, מדעי הטבע, תקשוב, חינוך לבריאות) פיתוח כישורי חשיבה – אינטליגנציה מרחבית, לימודי שחמט בכיתות א'. חקלאות וגינה אקולוגית – סיירת ירוקה , קיימות, כיתות ג'. פינת חי – העצמה בתחום המדעים, טיפול בבעלי החיים, נאמני פינת חי – כיתה ד'. ועדה ירוקה – העצמה בתחום המדעים לקראת הסמכה לתו ירוק. כיתות ד, ה. מצוינות 2000 – פיתוח אינטליגנציה לוגית – מתמטית, כיתות ד'. הקשר הרב דורי כיתת אומן ועיצוב סביבה – פיתוח אינטליגנציה מרחבית, העצמה אישית בתחום האמנות חינוך גופני – פיתוח אינטליגנציה גופנית , תנועתית, נבחרות בית ספר בענפי ספורט שונים עורכי עיתון – פיתוח אינטליגנציה לשונית, כישורי מנהיגות חברתית. כל השכבות. ספרייה – ספרנים, נאמני ספרייה, שעת סיפור לצעירים. מועצת תלמידים – כישורי מנהיגות חברתית. כלל התלמידים. כל השכבות. תיעוד אירועים והגברה – כישורי מנהיגות חברתית. גישור – פיתוח אינטליגנציה בינאישית המאפשרת תקשורת וניהול קונפליקטים ודילמות חברתיות. כיתות ו. חונכות – פיתוח אינטליגנציה בינאישית וכישורי מנהיגות חברתית. תלמידי שכבת ה' חונכים את תלמידי שכבת ב'. אמנויות הבמה – פיתוח אינטליגנציה מוסיקלית, מקהלה צעירים ומקהלת בוגרים, להקת מחול. "לכל אחד פרופיל אינטליגנציות ייחודי, ולפיכך לא תיתכן דרך אחת ויחידה ללמד את כולם. תפקיד בית הספר הוא לזהות ולחזק את הפוטנציאל של התלמיד בסוג או בסוגי האינטליגנציה שהוא מצטיין בהם, דבר שיגרום להעלאת הדימוי העצמי של התלמיד ולמיצוי הפוטנציאל שלו" (גרדנר)